Volta per la Noguera Sud

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Recorregut circular, plàcid i planer, que dóna una idea de l'extensa plana que s'estén a ponent del Principat, una zona dedicada bàsicament al conreu de cereals, productes de regadiu i ramaderia. Especialment recomanable a inicis de la primavera, quan la intensa verdor de l'herba trenca la monotonia aspra pròpia de l'aridesa d'aquestes terres. Es discorre pels termes d'Algerri, Albesa, Balaguer i Castelló de Farfanya, a la comarca de la Noguera i Alfarràs, Almenar, Alguaire i la Portella, al Segrià.

El punt inicial de la sortida és a Algerri, al peu de la carretera C-26 que comunica Balaguer i Alfarràs. Es pren la carretera C-26 en direcció a ponent, vers Alfarràs.
Un cop s'és a Alfarràs, es deixa la carretera per pujar fortament pel carrer Calvari, que en arribar al pla deixa d'estar asfaltat. De seguida s'és en un altiplà elevat sobre la vall de la Ribagorçana. Ara l'itinerari gira a l'esquerra i continua recte cap al sud, fins que es passen les granges del pla del Sas, pròximes a la població d'Almenar. En arribar a aquest punt, hi ha una confluència de camins. Cal seguir el de més a l'esquerra i continuar recte, sempre cap al sud. L'itinerari transcorre en paral·lel a la sèquia de la Plana i al canalet de Sant Jaume, fins que arriba al pla de la Creu. A la cruïlla de camins d'aquest pla es segueix el camí de l'esquerra que està pavimentat fins que s'arriba al poble d'Alguaire.

A Alguaire, després de creuar la N-230, cal seguir recte per la pista asfaltada que arriba fins a la Portella, que es travessa i es segueix en direcció a Albesa indicador). Un cop a Albesa no s'ha de seguir el trencall que porta a Menàrguens, sinó que s'ha de continuar recte i anar a parar a l'església, per després continuar pel carrer de Balaguer i anar a cercar el camí de l'Eral Nou que conflueix en una pista que arriba fins a Balaguer, després de creuar la carretera C-26.

Una vegada a Balaguer, capital de la Noguera, famosa per les imatges de l'església de Santa Maria, antiga col·legiata medieval, el santuari del Sant Crist i la plaça Mercadal, cal anar a buscar l'escorxador municipal i, pel carrer dels Erals, dirigir-se al nord fins a agafar una pista que, per l'esquerra, es dirigeix a la creu de terme. Allà se segueix una pista que discorre pel nord de la carretera C-26 i mena a Castelló de Farfanya. Es passa Castelló de Farfanya, poble presidit per les antiquíssimes ruïnes del castell de Castelló i la magnífica església de Santa Maria, i es segueix fins a Algerri per la continuació de la mateixa pista que se seguia. Amb algunes pujades i baixades, la pista condueix fins a Algerri, final del recorregut.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!