Volta per la Noguera Nord

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Llarg, però relativament suau recorregut circular per l'àrea nord-occidental de la comarca de la Noguera, amb bellíssimes raconades. Ambient de solitud i salvatgia. Es discorre pels termes d'Algerri, Os de Balaguer i Ivars de Noguera.

L'inici de l'itinerari és a Algerri, on s'arriba des de Balaguer per la carretera C-26 en direcció a Alfarràs. El km 0 és a l'esquerra de l'església d'Algerri. Cal anar al carrer del fons, girar a l'esquerra i sortir cap als afores en direcció nord per una pista. Es deixen diversos trencalls a dreta i esquerra i, en pujada, s'arriba a l'ermita de Santa Maria de Cérvoles (km 10,36). Des de Santa Maria cal anar, en descens, a Os de Balaguer; deixant un trencant a l'esquerra i un a la dreta, es passa el riu Farfanya (km 18,3) i es puja a Os de Balaguer. Es travessa el poble, s'entra al nucli antic d'Os; es segueix l'indicador d'Alberola-Sant Salvador (km 19,4)i es va a parar a una pista. Al km 19,6 hi ha una creu de terme. Cal seguir recte cap a Alberola. Al km 21,9 es passa un pont. Des d'aquí s'ha de seguir sempre la pista principal fins que s'arriba a Alberola.

Al km 28,2 hi ha el trencant de l'ermita de Sant Salvador. L'itinerari segueix per la dreta fins a Alberola (km 28,4). Ara ve un bonic descens que porta a l'embassament de Santa Anna. 200 m després d'Alberola es deixa a la dreta el trencall a l'embassament de Canelles. Es deixen més trencants fins a arribar i resseguir l'embassament, sempre per la pista més ampla i evident. Al km 40,4 l'itinerari remunta un llom i s'allunya de l'embassament.

S'inicia la baixada, es deixen diversos trencants, es continua recte i s'arriba, al km 49,2, a Ivars de Noguera, on cal seguir la carretera L-903 fins a la cruïlla amb la C-26 Balaguer-Alfarràs. Al km 52 es surt a la carretera de Balaguer. Cal girar a l'esquerra i dirigir-se a Algerri. L'últim tram de l'itinerari són 6,5 km per la carretera C-26 fins al punt final i inicial de la sortida.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!