Volta de Lletó

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Itinerari que discorre per petites poblacions muntanyenques de la comarca de l'Alt Urgell com Alàs, Vilanova de Banat, Ortedó, Cerc i el malauradament abandonat poble de Lletó. Durant el trajecte es contemplaran antigues i belles esglésies i es tindran bones vistes de les valls del Segre, d'Aguilar i de Castellbò així com dels límits septentrionals del Parc Natural del Cadí-Moixeró.

L'excursió comença amb una forta pujada inicial, que se suavitza fins a Vilanova de Banat, puja fort a Lletó i inicia una llarga baixada cap a Bell-lloc, des d'on el trajecte és suau fins a Alàs.

Es parteix d'Alàs. Per arribar-hi des de la Seu d'Urgell es pren la N-260 en direcció a Martinet i es trenca a la dreta per la carretera local LV-4051.

Se surt de la plaça d'Alàs. S'agafa la pista que puja a l'ermita romànica de la Mare de Déu de les Peces, des d'on s'albira una extensa panoràmica sobre el Segre. Se segueix pujant i es passa per casa Marquet. S'arriba a Banat, on es pot contemplar la petita esglesiola romànica de Sant Romà, i les vistes s'eixamplen encara més. Des d'aquí es podria escurçar la ruta anant directament a Ortedó. Cal continuar endavant, però, travessant Banat i prenent la pista que marxa cap al nord. Es deixa enrere cal Morreixol i se surt a la carretera d'Ortedó a Vilanova de Banat, que es pren a l'esquerra fins a aquesta darrera població, situada a la falda del Cadí.

A l'entrada de Vilanova s'ascendeix per una pista en direcció sud cap al Cadí, es passa pel coll de la Cort i, per un tram emboscat, al final del qual es té una àmplia panoràmica de la cara nord de la serra, s'arriba al poble abandonat de Lletó.

Es deixa enrere Lletó, es puja per un prat i, a la collada de Lletó, es gaudeix de bones vistes de les valls d'Aguilar i de Castellbò. A partir d'ara es baixaran molts quilòmetres; primer per pista, fins a Ortedó, i després per la carretera LV-4008 fins a Cerc (abans d'accedir-hi cal deixar a l'esquerra el trencall de Tuixén). A la sortida de Cerc s'agafa la pista que puja a l'ermita de Sant Antoni del Tossal, obra de Joan Bergós i Massó, deixeble d'Antoni Gaudí.
Es prossegueix l'itinerari davallant per la pista fins a Bell-lloc, masoveria que va ser un antic monestir. Es travessen uns prats de dalla i rengleres de pomeres i es continua per la pista que per la dreta torna a Alàs. Fi del recorregut.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!