Val deth Nere

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

Itinerari en BTT que s'enfila pel vessant oriental del Montcorbisson, sobre Pomaròla, al sud-oest de Vielha i segueix després la ribera del riu Nere amb molt bones vistes sobre la part central i oriental de l'Aran. El descens fins a la borda d'en Sabatèr és tècnic i espectacular.

Es comença a la gasolinera que hi ha a l'entrada de Vielha, venint des del túnel. Se segueix la carretera N-230, que va a França, en direcció al túnel de Vielha, fins a arribar al parador de turisme. Aquí s'agafa la carretera de la dreta, que porta a Casau. Abans d'entrar al poble, hi ha un revolt on comença una pista a mà esquerra, per la qual s'ha de seguir. Al començament el sòl és irregular, però aviat millora. Al km 3,1 es passa pel costat d'una font i es va pujant suaument. Primer es troba un trencant a mà esquerra, després, un a mà dreta, al costat d'un dipòsit d'aigua, fins que es travessa el torrent i s'arriba a la carena.

Al km 10, la pista segueix l'obaga fins que després d'un revolt, s'agafa una desviació que hi ha a mà esquerra i que surt a la solana. Es travessa un altre torrent i s'arriba al punt més alt de l'excursió (1.765 m), a partir del qual comença una baixada suau. Al km 12,1 hi ha una desviació, on s'ha de continuar pel camí de l'esquerra, que va en direcció est. Es passa per un bosquet de pins i després se segueixen unes roderes que hi ha sobre el prat fins a arribar a un gran abeurador, on s'ha de buscar un petit corriol que va cap a la dreta i que baixa fortament.

Fent la baixada, passat el bosc d'avellaners, aviat es veu la cabana de Pomaròla (km 13,1). Es deixa a la dreta, i entre els avellaners de davant hi ha un camí molt estret i de fort pendent que va a parar a la borda d'en Sabatèr, visible ben avall. Es passa pel costat de la borda i es continua per la pista de l'altra banda de la tanca. Al km 14,4 s'arriba a la pista d'Hurno, que s'ha d'agafar cap a l'esquerra. Poc després es travessa la carretera N-230 i es continua per la pista de l'altra banda, que baixa seguint el riu Nere, sense pèrdua, fins a l'antiga central hidroelèctrica. Pel camí de la ribera del Nere es fa cap a Vielha, on es dóna per acabat l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!