Sota la Tossa Plana

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

A través del que a l'hivern són pistes d'esquí de fons, i de refugi en refugi, es recorre el paisatge boscós i verd de l'Espai d'Interès Natural Tossa Plana-Puigpedrós. Durant la ruta es gaudeix d'excel·lents vistes panoràmiques de la serra del Cadí i de la vall del Segre.

A Arànser s'arriba des de la Seu d'Urgell per la carretera N-260 en direcció a Puigcerdà. Abans de Martinet es pren una desviació a mà esquerra que porta a Lles i, 7 km més enllà, apareix una cruïlla: cal prendre el camí de l'esquerra fins a Arànser.

Un cop al poble se segueixen les indicacions fins a l'estació d'esquí nòrdic. En acabar la pista asfaltada s'estaciona el cotxe. Se surt des del refugi del Fornell, ubicat a la mateixa estació d'esquí, i es pren la pista principal que s'enfila fins a prat Miró.

De seguida s'arriba a prat Miró (km 1,5), que compta amb una font i un refugi. Es continua a la dreta per la pista principal fins a pujar al coll de la Barra, des d'on s'albiren els extensos i frondosos boscos de Lles, Arànser i la Tossa Plana. Tot seguit la pista comença a baixar. S'accedeix a Pollineres als 5,1 km, on també hi ha un refugi, una font i una zona d'esbarjo. Es prossegueix girant a la dreta per una pista força plana que cal agafar una mica més amunt del refugi. Es passa la font de la Colilla. Un cop al Pradell (km 9,2), on hi ha un altre refugi situat per sota de la pista, es troba una bifurcació; es continua tot recte deixant un desviament a la dreta senyalitzat amb les marques del GR 10.11, que baixa directament a Cap del Rec. Després de la font de l'Orri es puja fins al pla de la Molina, des d'on la pista torna a baixar.

Finalment, es desemboca a Cap del Rec (km 13,2), on hi ha un refugi i els edificis de l'estació d'esquí nòrdic de Lles. En aquest punt es desfà el camí.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!