Ruta dels Castells de Sió

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Recorregut planer i agradable que discorre entre nombrosos castells i torres de defensa de la Segarra, vestigis dels L'itinerari comença a Cervera, al peu de la carretera N-II i de l'extrem occidental de l'Eix Transversal o C-25. Cal situar-se a l'avinguda Catalunya cantonada Joan Güell, davant mateix del brollador, posar el comptador a 0 i sortir de la ciutat com si s'anés a Agramunt per la carretera L-303.

Després de passar la via del tren s'ha de seguir a mà dreta per un camí senyalitzat (marques blanques i grogues, km 0,8) que es dirigeix cap al nord en direcció a la Cardosa travessant els plans de les Franqueses i els Mònjols. S'arriba a la Cardosa (km 4), agregat a Cervera, es travessa i es continua per la dreta en direcció a Montcortès de Segarra tot deixant diversos trencalls secundaris a banda i banda. Al km 7,8 s'és a Montcortès; es visita el castell, s'acaba de travessar el poble i es continua en direcció nord-est, cap a la dreta, seguint els indicadors de Concabella. Se segueix recte fins al km 10,8, on es torça a l'esquerra. Al km 11,6 s'enllaça amb un itinerari marcat de blanc i groc, cap a mà dreta, es voreja el cementiri d'Hostafrancs (km 12,4) -on no s'ha entrat-, es troba una cruïlla i es continua pel camí de mà dreta, paral·lel a la carretera.

S'arriba a Concabella (km 15). A la mateixa plaça del Castell es gira a mà esquerra, es passa la carretera L-310 i s'agafa la pista de les Pallargues. Després de 250 metres es gira a l'esquerra i al km 17,6 es torna a girar a l'esquerra. S'arriba a les Pallargues (km 19,8), es visita el castell, es travessa el poble i s'agafa el camí de mà esquerra tot deixant l'ermita de Santa Magdalena a la dreta. Al km 22,6 s'arriba a Mont-roig; se'n surt travessant la carretera L-304 i seguint el camí fins a Pelagalls.

A Pelagalls, al km 24,3, es pot visitar l'ermita romànica de Sant Esteve. Es continua fins a Sisteró, on hi ha l'interessant Museu de la Pagesia. Se surt del poble i es troba al km 26,7 el camí a mà esquerra que puja al castell de Ratera. Després de la visita es torna a la mateixa pista i es continua. Al km 28 s'enllaça amb una pista que va a la carretera i se segueix cap a mà dreta. Es continua en direcció al turó i masies de Queralt i es voregen, deixant-los a mà esquerra. Es va seguint recte travessant altres camins i també la carretera L-303. Al km 31,7 cal continuar pel camí de l'esquerra i, pocs metres després, hi ha una altra desviació que també cal seguir per l'esquerra, girant clarament al sud i travessant els plans de Muller (marques blanques i grogues).

Al km 32,3 es torna a creuar una carretera (la L-310); més endavant s'arriba al caseriu de Muller. Allà es va cap a l'esquerra, en direcció a l'Aranyó. Es visita el castell (km 35), es travessa el poble i es continua en direcció al Canós, seguint la pista principal. Es travessa el Canós i es segueix recte passant pel vilatge de Tordera fins a Cervera, on, després de travessar la via del tren, s'arriba a l'avinguda de Catalunya i es dóna per acabat l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!