Ruta circular per la Vall del Riu Corb

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Recorregut per la zona de contacte entre les comarques d'Urgell i Segarra. Paisatge accidentat per la vall del riu Corb, amb raconades de gran bellesa que mereixen ser contemplades. La ruta permet conèixer pobles interessants pel seu patrimoni arquitectònic.

El punt d'inici se situa al sud del nucli urbà de Tàrrega, a la carretera C-14, en direcció a Montblanc i a uns 800 metres del centre. Des del costat de la caserna de la Guàrdia Civil (km 0) s'agafa un carrer que va a parar a una pista i que va pujant deixant trencalls secundaris. Al km 4,2 s'arriba a una cruïlla on hi ha una pista que va a Verdú. Cal agafar la pista del centre, que és més estreta i que fa baixada. Es va seguint, es creua la pista de Granyena, després una riera i s'arriba a un camp d'ametllers (km 5,3). Aquí cal girar a l'esquerra i pujar fins a la carretera de Verdú a Montornès de Segarra (la LV-2101). Es continua per la carretera en direcció est, durant uns 50 metres i s'agafa el camí de mà dreta que porta al Mas de Bondia.

Al Mas de Bondia es volta una placeta amb una font i es puja per un carrer que es converteix en una pista ampla. Es va seguint per la pista i al km 9,9 s'arriba al tossal de Rabassoles, on es deixa un camí que porta al Mas de Bondia. Se segueix fins a l'Ametlla de Segarra, on es pot visitar l'església romànica de Sant Pere i la torre del castell. Després cal anar fins al cementiri i seguir per la carretera uns pocs metres, girant a mà dreta per una pista. Al km 14,6, es deixa un camí que hi ha a mà esquerra i s'entra a un bosc. Cal seguir-hi uns 200 metres, deixar la pista que va a Vallfogona i anar pel camí de mà esquerra, per una curta però forta baixada. S'arriba a una clariana i se segueix recte fins al km 15,7, on cal girar a l'esquerra fins a trobar el balneari de Vallfogona de Riucorb.

Des del balneari s'agafa la carretera (la T-224) i es gira a mà dreta abans de passar un pont (km 17,9). Es va seguint la pista fins que es travessa la carretera de Conesa (la L-243) i s'arriba a Savallà del Comtat, on es pot visitar el poble i el castell del segle XII. Seguidament es torna a la carretera i es continua per la pista de Segura que es troba a mà esquerra. Es creua la carretera de Conesa a Vallfogona i s'arriba a Segura.

A Segura es pot visitar el castell. Se surt de Segura travessant el poble i deixant el cementiri a mà dreta. Al km 25,9 es troba una bifurcació que cal seguir per la pista de l'esquerra. És un GR amb senyals blancs i vermells que va seguint la vall de Forés. Se segueix fins al Molí de la Cadena, que es troba a peu de carretera. Es continua per la carretera (la L-241), en direcció oest, fins a Guimerà. Cal fer una visita al casc antic del poble, en especial a l'església de Sant Sebastià. Després es travessa el pont i es gira pel quart carrer a la dreta pujant fins a trobar una creu de terme i una bifurcació, al km 36,3. Es fa un revolt de 180 graus cap a la dreta i es va pujant fins que es travessa una pista, deixant una altra creu de terme a mà esquerra. Se segueix la pista principal fins a Verdú.

Es visita Verdú, on destaca l'església de Santa Maria. S'agafa el C/ Firal Pere III i es gira pel primer carrer a mà dreta i després es continua cap a l'esquerra per la carretera de Montornès. Al km 42,6 es gira a mà dreta per una pista que voreja una casa amb una escultura modernista fins a travessar una riera. A continuació, al km 43, es gira a l'esquerra i se segueix per aquesta pista fins a arribar a Tàrrega. La pista acaba en un carrer, que s'agafa a mà esquerra, i s'arriba a la caserna de la Guàrdia Civil (46,3). Fi de l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!