Petits pobles segarrencs

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

L'excursió s'endinsa per bells i típics pobles de la comarca com Guissona, Florejacs, les Sitges o Palou de Sanaüja. Alguns conserven antigues torres i fortificacions com els castells medievals de Florejacs i de les Sitges i les muralles de Guissona.

La ruta comença a la plaça del Vell-Pla de Guissona -s'hi arriba des de Cervera per la L-311 en direcció nord-, des d'on es pren l'antiga carretera de Ponts. Als 100 metres es tomba a l'esquerra pel carrer de Tapioles i es continua recte per un tram asfaltat fins a desembocar a una pista de terra, senyalitzada amb les marques blanques i grogues d'un PR (sender de Petit Recorregut). Tot el trajecte està indicat amb aquests senyals, i si el camí que es vol seguir és erroni les ratlles deixaran de ser paral·leles per formar una X. En travessar la carretera de Guissona a Ponts (km 1,3), la L-311, s'agafa la pista de la dreta que transcorre entre extensos camps de conreu i marges de pedra. Més endavant es topa amb una bifurcació (km 3) i es continua pel camí de l'esquerra, indicat amb un rètol cap a Florejacs.
A la següent cruïlla (km 7,1) cal prendre el sender de més a la dreta, que gira 180 graus. Després d'una suau baixada s'accedeix a uns terrenys cultivats (km 8,5): a l'altre cantó està Florejacs. En arribar-hi (km 10,3), i en fer un cop d'ull a l'església i al castell medievals, cal tornar a la carretera (la LV-3133) i, 500 metres més enllà, agafar una pista de l'esquerra.

S'accedeix al poble de les Sitges (km 12,9) i es voreja el seu antic castell i l'església romànica de Sant Pere. A partir d'aquí el camí és força pedregós. Es desemboca a la carretera de Florejacs (la LV-3133; km 14,3), es tomba a mà esquerra i, 300 metres després, es creua la carretera de Ponts a Guissona (la L-313) i es continua en direcció a Palou de Sanaüja. La carretera passa per sota del poble i, a l'alçada del cementiri, es pren una pista de l'esquerra (km 15,7). De seguida apareix un encreuament (km 16,5) i es fa cap a la dreta, es passa per darrere de Guarda-si-venes i es deixa la pista principal (km 17,5) per prendre un camí que avança entre camps de conreu. A Mas Ramon (km 18,2) es creua la carretera que porta a Sanaüja (L-314) i tot seguit la pista esdevé més ampla. Es troba una altra cruïlla (km 20,8) i se segueix per la via de més a la dreta. El trajecte travessa la carretera de Guissona a Biosca (la LV-3113; km 22,7) i passa a la vora de la font de l'Estany (km 24,5).En sortir a la carretera de Guissona a Sant Guim de la Plana (km 25,1), la LV-3201, es continua per la dreta i s'entra a Guissona pel carrer de Torres d'Escrivà. Una mica més endavant es torna a la plaça del Vell-Pla, punt de partida i final de l'excursió.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!