Paisatge alpí del Port de la Gelada

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

Entre frondosos boscos, prats i muntanyes de 3.000 metres d'altitud, l'excursió s'enlaira fins al port de Gelada. Des d'aquí es gaudeix d'excepcionals vistes de la Vall de Boí i dels seus cims més destacats.

Es parteix de Senet de Barravés, situat a la vall del mateix nom, que és l'últim poble limítrof amb la Vall d'Aran anant pel túnel de Vielha (N-230). Del poble cal visitar la seva església parroquial. Se surt en direcció a la carretera de Vielha, la N-230, i a 150 metres se segueix per una pista asfaltada que a mà dreta puja a la seva part alta.

Un cop a dalt (km 0,5) es pren una pista cimentada que s'allunya del poble. Als 200 metres es puja entre l'arbreda per una pista de terra amb revolts tancats.

Després d'una corba tancada a la dreta (km 4,2) la ruta continua en suau pendent al llarg d'un quilòmetre. Es deixa un trencall a mà dreta (km 5,3) i es continua de pujada per l'esquerra en un tram amb força revolts.

Als 6,5 km el paisatge canvia per un de prats alpins, propi de l'alta muntanya pirinenca. De seguida s'arriba al port de Gelada (km 6,9), a més de 2.000 metres d'altitud, amb àmplies vistes a la Vall de Boí. També es distingeixen el tuc de Mulleres i els cims de Vallhiverna, a la vall de Llauset, i els pics de Russell i de Margalida a la vall de Salenques. Cal tornar fent el mateix recorregut.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!