La xarxa de regs i sèquies del Canal d'Urgell

Comarca: El Pla d'Urgell
Durada: 2h. 16min.
Distancia: 34 Km
Dificultat: Baixa

Temàtica: EsportsNatura

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

El canal d'Urgell i tota la seva xarxa de canals, recs i sèquies van transformar aquestes antigament ermes i desèrtiques terres en camps de conreu de regadiu. La ruta discorre per un entorn d'extensos camps de cereals i d'arbres fruiters.

Es parteix de Torregrossa i es pren la rotonda de la carretera local LV-2001 en direcció a Mollerussa. De seguida s'agafa un sender de l'esquerra (km 0,3) que voreja una casa al costat de la rotonda. A l'alçada del cementiri es continua per un camí (km 0,8) que transcorre a la vora del canal auxiliar d'Urgell. Tot seguit es travessa el canal i es prossegueix per la seva dreta. Més tard s'agafa una pista asfaltada de la dreta (km 6) i s'avança entre extensos camps de blat i d'alfals. S'accedeix a Bell-lloc d'Urgell. Al final del carrer Sant Jordi cal girar a mà dreta pel costat de la bàscula municipal i prendre una pista que surt de la població. En deixar enrere el Molí del Bori (km 9,5) es passa per sota de l'autovia.

Es topa amb un encreuament (km 11,2), al costat d'un mas, i se segueix per la pista de la dreta. Es creua la sèquia Tercera i s'entra a Bellvís, on es poden visitar els casals neoclàssics del s. XVIII de Can Borràs i Can Bufalà. Cal sortir del poble en direcció est per continuar el recorregut vora la sèquia Tercera. Es deixa a la dreta la sèquia de la Lletra. Es troba de nou el canal auxiliar d'Urgell (km 21,5) i es gira a mà dreta per la pista que l'acompanya.

En arribar davant de l'autovia (km 24,4) es tomba a l'esquerra per sota d'un pont que s'agafa tot seguit per creuar la carretera. Es baixa del pont i es continua tot recte per una pista de terra. Immediatament apareix una bifurcació (km 25): cal seguir pel camí de la dreta, travessar el canal per un pont i passar la via del tren per un pas a nivell sense barrera. S'arriba a Sidamon, on el canal discorre subterràniament. A la sortida del poble es pren una pista que voreja el canal fins a Torregrossa. Després d'un tram de lleugera pujada es gira per un trencall de la dreta per tot seguit prendre el proper desviament de l'esquerra, que fa cap a Torregrossa (km 34), on finalitza el recorregut.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!