La vall del riu dels Gorgs

Comarca: Les Garrigues
Durada: 1h. 10min.
Distancia: 17 Km
Dificultat: Difícil

Temàtica: NaturaCultura

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

L'itinerari discorre per la vall del riu dels Gorgs, entre les poblacions de Cervià de les Garrigues i l'Albi, a través d'horts, camps de cultiu de farratges, canyissars i una frondosa vegetació de ribera. A les zones més humides es troben també pollancredes. A Cervià i a l'Albi es pot gaudir del seu ampli patrimoni històric i artístic.

La ruta comença a Cervià de les Garrigues -s'hi arriba per l'autopista AP-2, sortida 8-, on als seus afores, a la vall del riu de Set, es pot visitar l'ermita romànica de Santa Maria de les Besses i les restes del seu antic poblat, castell i molí. Se surt del poble pel carrer principal, per on passa la carretera de l'Albi (LP-7032), que cal prendre en direcció sud-est. Als afores de la vila, s'agafa una pista de la dreta que, pel coll de la Rebolleda, va cap a la Pobla de Cérvoles.

Apareix una bifurcació (km 1,6) i se segueix per la pista de l'esquerra que davalla a la vall del riu dels Gorgs. Es deixa a l'esquerra una pista cimentada (km 2,4) i més endavant es passa pel costat d'una masia. Després d'una curta ascensió es continua per una pista de la dreta (km 5,6) que, resseguint el fons de la vall, voreja dos masos. Es deixen enrere algunes granges i s'arriba finalment a l'Albi. Del poble destaca l'església de Santa Maria, el carrer del Call, la capella de Sant Cosme i Sant Damià, el celler modernista de la Cooperativa del Camp, obra de Cèsar Martinell, i el castell, en ruïnes, que corona la vila. Es desfà el camí.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!