La Vall d'Ancs

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Itinerari que permet visitar els poblets i el paisatge de dues de les valls subsidiàries de la Pallaresa, solitàries i desconegudes, on el canvi d'altitud es reflecteix clarament en la vegetació, caducifòlia a la seva base i de coníferes i prats alpins per damunt dels 1000 m. Pujada i baixada llarga, però suau i regular. A l'hivern pot haver-hi neu.

Se surt de Baro, pertanyent al municipi de Soriguera, que es troba a la carretera N-260, entre Gerri de la Sal i Sort. Es comença davant de la Fonda Farré i es gira a l'esquerra per la pista enquitranada que porta a Escós. Es remunta la vall pel costat del riu i s'arriba al poble. Després d'Escós la pista deixa d'estar enquitranada. Es va seguint la pista, es travessa el riu per un pont (km 2,6), i es puja pel vessant obac de la vall tot deixant trencants secundaris.

S'entra a la serra de la Costoia i comença la pujada. Al km 6,2 es deixa un trencant a mà esquerra; la pista puja fent ziga-zagues. A mà esquerra queda el pic de la Costoia. Al km 12,6 s'arriba a la collada de Salzet, molt marcada, a 1400 m d'altitud. Es canvia de vall i s'entra a la ribera d'Ancs tot deixant una desviació a mà esquerra i remuntant el serrat de Mencui pel coll de Sant Jaume. La vall pertany al municipi de Baix Pallars, que té l'ajuntament a Gerri de la Sal.

Al km 17,9 es deixa un camí a la dreta i rodejant el naixement del riu d'Ancs s'assoleix la collada de Sant Quiri, a 1680 m, punt culminant de l'ascensió. Hi ha una bifurcació i cal seguir per l'esquerra, en direcció sud i pel vessant obac de la vall.

S'arriba a Ancs i es continua per la pista sense entrar al poble. Al km 24,7 es deixa un trencant a mà dreta i es travessa el riu d'Ancs per un pont. Es voreja Sellui i es passa per l'antic molí. Es torna a travessar el riu i es continua per la mateixa pista fins al km 30, on hi ha l'accés a Balestui. Es continua i al km 31,9 es deixa un trencant a mà esquerra i, poc després, un altre a mà dreta. Es passa prop de la Colònia Sant Eloi fins a trobar l'enllaç amb la carretera de Balaguer a Sort (la N-260), més amunt de Gerri de la Sal. Es gira a mà esquerra fins a arribar a Baro, on s'acaba l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!