La Serra de la Picarda

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Les serres de la Picarda i de Campells s'aboquen sobre la confluència del Segre amb l'Ebre, i són un mirador apropiat per contemplar les terres limítrofes de la Franja de Ponent. Cal parar atenció a la vegetació estepària característica de la zona.

L'itinerari comença a Seròs, al peu de la carretera C-45. El km 0 és a les portes de l'església de Santa Maria, d'on cal anar a la carretera de Maials i seguir recte avall. Es passa el pont del Segre (km 1,3); a la dreta es veu la pista que s'utilitzarà de tornada. Se segueix recte. Al km 2 es deixa la carretera i es gira a la dreta per una pista ampla de terra. En la primera bifurcació (km 2,4) es segueix per la dreta. A la següent bifurcació (km 3,2) es segueix per l'esquerra, tot enfilant la vall de Mora sempre en direcció sud. Es passen uns masos i s'arriba a un collet, es gira a l'esquerra i s'acaba la pujada. Hi ha una bona vista.

Al km 6,5 es deixa un trencant a l'esquerra, 150 m després de passar un mas. Al km 7,1 hi ha una bifurcació; es pren el camí de la dreta fins a arribar a una pista en millor estat. Es segueix recte per sobre d'un llom fins que es troba la pista que ve de la Granja d'Escarp (km 10,7), que es segueix per l'esquerra, pujant. Una mica més enllà, al km 10,8, hi ha una cruïlla. Cal girar a la dreta, en direcció sud-oest, cap a les mines de carbó.

Al km 14,3 es canvia de direcció (ara es va cap al nord-oest), es deixa la pista principal i es segueix una pujada fins a una línia de carena que baixa del Montmeneu. Al km 17,1 es segueix recte deixant un trencant a l'esquerra; a la dreta, el cim del Montmeneu, amb antenes. Al km 17,3 es surt a un revolt amb senyals vermells i blancs (el GR-65-5). Es continua per la dreta.Al km 17,7 hi ha una bifurcació; cal girar a l'esquerra. A la dreta, camí a la Granja d'Escarp (després es tornarà per aquí). Es passen dos masos i al km 21,7 hi ha el Mas Blanc. Es continua per la dreta, el camí empitjora, però s'arriba al cim de la serra de Campells, un bon balcó des d'on es veu Mequinensa i l'embassament.

Cal tornar a la cruïlla citada del km 13,7 i continuar per l'esquerra en baixada. Es voreja la serra de la Picarda tot passant unes basses (km 35,3) i dos masos per anar a sortir a la pista de Maials a la Granja d'Escarp. Allà cal seguir cap a l'esquerra fins a aquesta població. Des d'aquí es retorna a Seròs vorejant la riba del riu per la pista principal, deixant els trencants que van cap als camps. Un cop a la carretera, caldrà tornar a passar el pont, tal com s'ha fet a l'anada. Al km 47,5 s'és de nou al punt inicial de sortida de l'itinerari, Seròs.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!