La Batllia

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

Excursió amb BTT per la Batllia, subcomarca situada a ponent de la Cerdanya, al nord del Segre i a cavall de l'Alt Urgell, que té com a principal atractiu el paisatge, els pobles i la varietat del recorregut.

El punt de sortida és Prullans, on s'arriba des de Puigcerdà o des de la Seu d'Urgell per la N-260. L'itinerari comença a la plaça del Riu, davant de l'hotel (km 0) i s'enfila pel costerut camí d'Ardòvol. Es segueix la pista encimentada deixant un primer trencant a la dreta que se'n va a Orèn i a Anàs i, després, la font Sobirana, camí amunt. S'arriba a Ardòvol. Passat aquest petit nucli, al km 3,5 hi ha una bifurcació: es gira a la dreta en direcció a la Bastida però, una mica més amunt es deixa l'accés a aquesta població i es segueix recte. Al km 4,4 es deixa el trencall d'Ambres a l'esquerra i es segueix fins a Coborriu de la Llosa (km 6,6).

L'itinerari es dirigeix a Viliella. Se surt de Coborriu per l'esquerra i se segueix la pista principal, sempre evident, que s'enfila a una carena. Allà es deixa un trencant de la dreta (km 7,1). Aquesta pista s'endinsa planerament 3,5 km en la vall de la Llosa, fins a les bordes de Cal Jan i retorna a Viliella. L'itinerari, però, continua per l'esquerra. Es baixa, es passa el riu i es puja fins a Viliella sense agafar la pista que va a Lles. Es creua el poble (km 10,7) tot deixant a la dreta la pista que ve de Cal Jan, es fa una sifonada i es desemboca a la carretera de Lles (km 13,2), on cal girar a l'esquerra i baixar.

Al km 15,6 s'és a Lles. Passat l'hotel i just abans de la placeta de la font, es gira a la dreta i se surt en el camí d'Arànser. Es passa un heliport i un collet, el camí es converteix en un senderó que després s'eixampla. Finalment, se surt al costat del cementiri d'Arànser i es va a parar al poble (km 19,5).

Es passa la plaça d'Arànser tot deixant l'accés a les pistes d'esquí a mà dreta, i s'agafa la pista ampla que baixa a Músser. Més avall es passa un trencant i un torrent i s'arriba a Músser al km 24,1. Es contorneja el nucli urbà per la carretera. A la sortida, en un revolt pronunciat, es deixa l'asfalt i s'agafa un camí que surt a mà esquerra en forta baixada. Cal deixar trencants a dreta i esquerra. Es creua la carretera (km 25,2) i es continua per l'altra banda. Més enllà es deixa un trencant a l'esquerra, la pista fa un tomb de 180 graus, es baixa, es passa un torrent i es puja de nou a la carretera. Se segueix cap avall fins que s'enllaça amb la carretera general N-230 (km 27,5) que es segueix per l'esquerra fins a Martinet (km 28,6).

Es creua el poble i es segueix per la carretera en direcció a Bellver. Al km 29,4 es deixa la carretera i s'agafa una pista a l'esquerra, que s'enfila de valent. Uns 230 m més amunt es gira a la dreta. Es continua pujant durant més de 2 km, fins abans de les masies de Cal Serra, que cal passar pel mig (km 32,2) per anar a parar en una altra pista, que es segueix per la dreta (km 32,5) tot enfilant clarament Prullans. Es baixa, es deixen els trencalls de dreta i esquerra i a la bifurcació del km 34,3 es continua baixant per la dreta, cap al bosquet. Es deixen dos trencants a la dreta. Al km 34,9 es segueix la pista que puja de la carretera per l'esquerra per entrar de nou a punt inicial de l'itinerari (km 35,5).

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!