L?Horta de Lleida

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Al voltant de la ciutat de Lleida, la capital del Segrià, s'estenen amplis prats de cereals i camps de fruiters, sobretot de presseguers, pomeres i pereres. Nombrosos masos dispersos esquitxen aquest itinerari natural pel Pla de Lleida que creua també el canal de Pinyana, creat al segle XII per explotar aquestes seques i assolellades terres.

Per sortir de Lleida s'agafa el carrer de la Llibertat, que duu al carrer del Camí de Marimunt i, en passar el Secà de Sant Pere, es pren una pista asfaltada que fa cap a Torrefarrera. Es deixa un desviament a l'esquerra (km 0,4) i es continua recte per la pista principal entre camps de cereals, arbres fruiters i masies disseminades. Es deixen dos trencalls a banda i banda (km 2,8): cal seguir recte i passar per sota de la carretera N-II. Es topa amb una bifurcació (km 4,2) i es tomba a mà esquerra. Es travessa el canal de Pinyana, el més antic de la comarca i un dels més importants juntament amb el canal d'Urgell. El canal fa més de 30 km de llargada i recull les aigües de la Noguera Ribagorçana. Finalment s'arriba a Torrefarrera, poble situat als altiplans de la Cerdera d'economia bàsicament agrícola. Es desfà el camí.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!