Fonts i Bells del voltant de Solsona

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Les rodalies de Solsona estan farcides de nombrosos indrets de gran atractiu natural i històric com les fonts de la Mina, dels Frares, de la Salamandra o el conjunt monumental de Castellvell, a Olius. Durant el trajecte es pot gaudir, a més, de bones vistes panoràmiques de Sant Bernat, Sant Just, Montserrat, el Port del Comte i de la mateixa ciutat de Solsona.

Cal partir de Solsona de la plaça de Sant Roc, travessar la carretera de Bassella i prendre un caminoi que surt a la dreta del garatge Catalunya en direcció nord-oest. Es creua la ribera per un petit pont de ciment i es continua pel camí ample de l'esquerra. A l'alçada d'un transformador (km 0,3) es travessa el camí de la Creu Blanca i es prossegueix recte. Es deixa a mà esquerra la font de la Fulla, es creua un altre pont i s'avança pel marge esquerre creuant un altre cop la ribera. Ara se segueix pel marge dret, es passa per sota d'un aqüeducte i, als 100 metres, s'abandona el camí, que duu al parc de la Mare de la Font, girant a l'esquerra.

Es passa per un pont de fusta i es pugen uns graons de pedra. En travessar la carretera d'accés a la Mare de la Font s'arriba a una zona de pícnic envoltada de castanyers. Se segueix a mà esquerra pel túnel que discorre per sota de la carretera de Bassella. Es troba la font de la Mina i es remunta per les escales que hi ha a sobre seu. Se surt a una esplanada i es tomba a la dreta fins a sortir de nou a la carretera de Bassella. Es continua per l'esquerra i es deixa un trencall de la dreta que porta a la Mare de la Font. En arribar a la cruïlla de la Talaia (km 2,4) se segueix entre l'arbrada. A l'esquerra s'observa la font dels Frares.

Tot seguit es passa un pont a mà esquerra i el mas de Cal Figueres a la dreta (km 2,6). Després del mas apareix una bifurcació i es fa cap a la dreta. El camí s'estreny i desemboca a una pista que se segueix per l'esquerra. Es passa davant d'un transformador i es continua per la pista principal. Es puja deixant diverses pistes a la dreta fins a Pallarès de Baix, on es pren un desviament de l'esquerra en direcció sud que passa pel costat d'una bassa. S'agafa el camí de dalt a la dreta.
Més tard es topa amb una nova bifurcació (km 4,9) i es prossegueix per l'esquerra deixant un camí indicat de la dreta cap a Pallarès de Dalt. Es flanqueja la vall i es passa per sota del Masnou. Després d'un revolt pronunciat es passa una desviació a mà dreta i, als 20 metres, una altra a l'esquerra. Es discorre vora la línia elèctrica i es veu a la dreta, mig enfonsada sota uns boixos, la font de la Salamandra.

En passar una central elèctrica (km 7,5) apareix la carretera que duu a Sant Climent. Cal seguir els senyals blancs i vermells del GR-7 (sender de Gran Recorregut) fins a Solsona: es prossegueix per la carretera en direcció a Solsona i, als 20 metres, es gira per una pista de l'esquerra. Es continua pel camí principal i es deixen tres trencalls a mà dreta, dos amb cadena, i es passa pel costat d'una torre d'alta tensió. Després d'una bassa apareix una esplanada (km 8,5) per on s'accedeix a la carretera que duu a Castellvell. Es continua per l'esquerra deixant a mà dreta el turó del Calvari, des d'on es tenen àmplies vistes panoràmiques de la contrada. Just abans d'arribar a Castellvell hi ha, a mà esquerra i dalt d'un turó, les restes d'un antic poblat ibèric. Es passa una bassa i es troben a la dreta les ruïnes de l'antiga església romànica de Sant Miquel de Castellvell i, dins del recinte del castell, el santuari del segle XV de la Mare de Déu del Remei.

Es parteix de Castellvell (km 9,2) per una carretera empedrada que porta al peu de la torre de la cara sud. Es baixa per un antic camí romà i es passa un trencall a la dreta. A sota a la dreta es pot veure, al costat de la carretera, la casa dels Caputxins Vells. Alguns trams del trajecte són difícils de fer en bicicleta i caldrà seguir a peu. Es deixa un desviament cap a la cabana del Ton i la creu de terme (km 9,8) i se segueix recte. S'arriba al camí que porta a Cal Robert i es davalla pel carrer dels Traginers. Es pren a la dreta el carrer de la Forja i després, a l'esquerra, la pujada del Castellvell. Es prossegueix per la dreta i es baixa pel carrer de Vicenç Enrique Taranco. Es tomba a l'esquerra per la carretera de Torà i s'accedeix a la plaça del Camp, que cal vorejar per prendre el passeig del Pare Claret fins a la plaça de Sant Roc (km 11,3), punt de partida i final de l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!