Esglésies romàniques al peu del Cadí

Comarca: La Cerdanya
Durada: 55 min.
Distancia: 13,2 Km
Dificultat: Baixa

Temàtica: NaturaCultura

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Excursió per magnífics paratges naturals de boscos, prats i rierols que permet gaudir de belles vistes panoràmiques de la serra del Cadí. La visita a les esglésies romàniques de Sant Martí de Víllec i de la Mare de Déu de Bastanist, dins ja del Parc Natural del Cadí-Moixeró i plenament integrades en aquest paisatge muntanyenc, guarniran el recorregut.

Es parteix del poble de Martinet, al peu de la carretera N-260 entre la Seu d'Urgell i Puigcderdà. Des d'allà cal sortir en direcció a la Seu d'Urgell i, a la sortida del poble, prendre un trencall de l'esquerra que duu a Montellà. En pujar 50 metres es continua per una pista asfaltada de la dreta senyalitzada amb un rètol de la depuradora. De seguida, als 300 metres, es gira a mà esquerra. Apareix una cruïlla (km 1,5) i es tomba de nou a l'esquerra. Es passa un petit sortidor d'aigua amb poc cabal. Més endavant s'observa una masia restaurada (km 2,3) que antigament era el molí de Bramasacs. Després de deixar a la dreta una font (km 3), s'arribarà a la petita població de Víllec (km 4,2), on destaca la petita església romànica de Sant Martí, del segle XII, d'una sola nau, amb absis semicircular.

Es topa amb un nou encreuament i se segueix per la pista de l'esquerra amb un indicador cap a Santa Maria de Bastanist. Es passa per un pont de pedra (km 5,5) i es fa cap al santuari de la Mare de Déu de Bastanist (km 6,6), on l'absis i uns edificis annexos delaten el seu origen romànic. Fins al 1936 s'hi va venerar una talla romànica de la Mare de Déu. En aquest indret es troba també el refugi Josep Planes. Es desfà el camí.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!