Els petits pobles al voltant del pantà de Sant Antoni

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Es recorre la ribera del pantà de Sant Antoni per tres pobles situats a la seva vora: Aramunt, Pessonada i Sant Martí de Canals, encerclats tots tres pels cingles de Pessonada, la serra de Carreu i la muntanya de Sant Corneli. Aquests paratges, de terra planera i camps de conreu, contenen també importants vestigis històrics com l'ermita de Santa Maria i l'antic castell medieval d'Aramunt Vell.

Cal dirigir-se a Aramunt per la carretera que, des de la Pobla de Segur, creua la Noguera Pallaresa cap al Pont de Claverol. A l'entrada d'Aramunt, on és molt recomanable visitar la seva església, es pren el primer carrer de la dreta que es transforma en una pista que remunta a poc a poc. Es continua per aquesta pista principal que volta el tossal de Sant Pere. Quan finalitza l'ascensió es deixa una pista a mà esquerra (km 2,1), que després caldrà prendre, i es baixa per la dreta. Als 400 metres s'agafa una pista de la dreta i més endavant s'arriba a Aramunt Vell (km 3,6), on cal veure les ruïnes del castell i l'ermita de Santa Maria. Cal desfer el camí fins al trencall deixat abans, al km 2,1, que ara es prendrà a mà dreta.

Es deixa una desviació de la dreta (km 5,5) i se segueix a l'esquerra per la pista principal. El trajecte remunta fins a fer cap a una pista de l'esquerra (km 6,7) que està en millor estat. Es desemboca a la carretera (km 7), es gira a la dreta i s'accedeix a Pessonada (km 7,9), situat vora els cingles del mateix nom. Es reprèn el camí tornant a la carretera per dirigir-se a Sant Martí de Canals, on s'arriba per un darrer tram de forta baixada (km 12,4). Després d'aquest darrer poble es topa amb la carretera de la Pobla de Segur a Aramunt (km 14,7): cal prendre-la per l'esquerra en direcció a aquest darrer poble. S'avança entre camps de conreu a una banda i el pantà de Sant Antoni a l'altra.

Es creua una riera seca (km 15) i més enllà s'entra a uns prats després d'un revolt (km 16,7). Als 100 metres es passa una tanca i s'accedeix a una pista que s'agafa per l'esquerra. De seguida, als 400 metres, es fa cap a una altra pista i es prossegueix per la dreta. Es passa pel costat d'una granja i s'abandona el pantà. Finalment s'agafa una altra pista a mà esquerra que passa a la vora d'uns magatzems i duu a la carretera en mig quilòmetre. Un cop a l'enquitranat es tomba a la dreta i es torna a Aramunt. Fi de l'excursió.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!