El mon rural del Pla d'Urgell

Comarca: El Pla d'Urgell
Durada: 2h. 51min.
Distancia: 42,8 Km
Dificultat: Mitjana

Temàtica: EsportsNaturaCultura

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Recorregut per les terres del Pla d'Urgell a través de camps de cereals, de blat de moro i d'arbres fruiters, entre els quals destaquen les pomeres i les pereres. La ruta passa per típics pobles de la comarca com Sidamon, el Poal i Torregrossa. A Linyola es poden visitar els dos museus del Pagès i veure unes interessants exposicions d'antigues eines del camp.

L'itinerari comença a Linyola, -s'hi arriba des de Mollerussa per la carretera local LP-3322-, on es pot visitar la seva església parroquial i els museus del Pagès d'Antoni Mas i de Josep M. Martí. Se surt per una pista en direcció al Poal. Es deixen trencalls secundaris a ambdues bandes. Es topa amb una cruïlla (km 4,1), a prop de la torre de l'Estrella, i es tomba a mà esquerra. Es deixa un desviament a la dreta i es passen dues granges. Apareix una nova bifurcació (km 5), s'agafa la pista de més a la dreta i es fa cap al poble del Poal, que es creua pel centre. Se surt pel costat del camp d'esports. Al següent encreuament (km 7) es gira a l'esquerra. El trajecte discorre envoltat de camps de cereals. A la dreta es veuen també fileres d'arbres fruiters. S'arriba al canal (km 7,8) i es troba un pont que no s'ha de travessar. Cal continuar per l'esquerra del canal. S'accedeix al punt d'unió (km 9) entre el canal d'Urgell, per on es circula, i el canal auxiliar d'Urgell. Es prossegueix a mà dreta vorejant aquest darrer.

En arribar davant de la carretera N II (km 11,9) es fa cap a l'esquerra i es passa per sota d'un pont que després s'agafa per creuar l'autovia. Es baixa del pont i es continua recte per una pista de terra. De seguida, uns metres més endavant, es gira a la dreta en direcció al canal (km 12,5), que es travessa per un pont. Es passa la via del tren per un pas a nivell sense barreres i s'entra a Sidamon, on el canal transcorre subterràniament. Se surt del poble i es torna a prendre la pista que voreja el canal. Després d'un tram de lleugera pujada s'agafa un trencall de la dreta (km 19,5) i, tot seguit, el proper desviament de l'esquerra. S'accedeix a Torregrossa, des d'on cal tornar al punt de sortida de l'excursió desfent el camí.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!