El Segrià en bicicleta

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Itinerari en bicicleta pel sector nord-occidental del Segrià. L'indret, profundament transformat per la implantació del reg i el conreu de la vinya, resulta interessant des del punt de vista agrícola, tecnològic i gastronòmic. Configura el nucli central de la denominació Costers del Segre amb una producció que augmenta de qualitat any rere any. Els vins blancs novells es caracteritzen per la seva lleugeresa i paladar afruitat. Els negres, per la seva consistència equilibrada i l'aroma característica. També és destacable la producció de cava.

Per realitzar aquest itinerari cal anar a Raimat. S'hi arriba per un trencant que surt de la N-240 entre Lleida i Almacelles. El nucli va créixer a redós de l'anomenat castell de Raimat i de les masies i finques actualment propietat de la casa Raventós-Codorniu. És un agregat de Lleida. Raimat, km 0. Se segueix la pista que porta a Sucs (en direcció oest), on s'arriba al km 5,8. A Sucs, cal anar a buscar la pista que porta a Almacelles (en direcció nord) i seguir-la.

Abans d'arribar a Almacelles, al km 8,2, cal fixar-se en una desviació a l'esquerra que després s'haurà de prendre. S'arriba a Almacelles, municipi situat a l'extrem administratiu del Principat, al llindar de l'anomenada Franja de Ponent, i es fa cap a l'Ajuntament (km 10,2). Almacelles té restes importants d'un poblat ibèric al tossal de lo Vilot. Després de visitar la vila, es torna enrere pel mateix camí fins a la desviació citada (km 12,2) i es gira a la dreta tot dirigint-se a l'oest, enfilant la serra del Bou.

Es segueix sempre la pista principal. Al km 15,9 hi ha una cruïlla. Es gira a l'esquerra, cap al sud-oest, i es passen les estribacions de la serra del Bou. En arribar al km 17,8 es gira de nou, ara decididament al sud, i més enllà, al km 18,6, cap a llevant per anar tancant el recorregut que completa la circumval·lació a Sucs (km 22,5). De Sucs a Raimat es segueix el mateix camí que a l'anada. S'arriba a Raimat al km 29. Fi del recorregut.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!