El Pla de Corts i l'Estany de Montcortés

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Les bones condicions climàtiques i el paisatge del pla de Corts, a cavall entre el prepirinenc i el pirinenc, han fet que aquest sigui un entorn força habitat des de l'antiguitat, com ho demostren les seves nombroses restes arqueològiques. L'excursió descobreix un grapat de petits i atractius pobles de la contrada i passa per l'estany de Montcortès.

Es parteix de Peramea -on s'arriba des de Sort prenent la N-260 en direcció a la Pobla de Segur i trencant a la dreta, poc abans de Gerri de la Sal, per una carretera local que hi duu- per la carretera en direcció a Bretui. Més tard es deixa un desviament a l'esquerra (km 1,7) cap a Cortscastell i se segueix per la dreta.

Es passa pel costat de Bretui (km 4,1) i es continua fins a Montcortès de Pallars. En sortir d'aquest poble, s'accedeix a l'estany de Montcortès (km 7,6) i es pren una pista de l'esquerra. De seguida es troba una esplanada (km 8,1) vora l'estany on hi ha una zona d'acampada, una font i un bar. S'agafa una pista que surt a mà esquerra en direcció a Cortscastell. Es deixen corriols a banda i banda.

Es deixa enrere una masia (km 8,1) i la pista planeja amb tendència a baixar fins a passar les ruïnes d'un altre mas (km 11,6).

Després d'una forta baixada es creua un rierol i s'arriba al petit nucli de Cortscastell (km 13,9), format per una església i un mas.
Des d'aquí es prossegueix el trajecte per una pista asfaltada que, després d'una pujada, desemboca a la carretera de Peramea a Montcortès (km 14,8) i es continua per la dreta en direcció a aquesta darrera població. Als 16,5 km de recorregut s'entra a la plaça de Peramea, on s'acaba l'excursió.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!