Del Pla de Beret a Montgarri

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

Excursió en BTT per bells i suaus paratges aranesos d'alta muntanya entre el pla de Beret i Montgarri, on a escassos metres l'un de l'altre neixen els rius Noguera Pallaresa i Garona. El primer se'n va cap a la Mediterrània, el segon, cap a l'Atlàntic. A la vall de Montgarri, ja a tocar del Pallars, envoltada de verds prats i boscos d'avets i de pi negre, es pot contemplar l'església de la Mair de Diu de Montgarri i el llogaret del mateix nom, ara ja deshabitat, on cada dos de juliol es celebra un aplec popular per venerar-ne la patrona.

Al pla de Beret
, s'hi arriba des de Vaquèira per la carretera asfaltada que puja fins a l'estació d'esquí remuntant la vall en 12 km. S'estaciona el cotxe a l'aparcament de l'estació i es pren un camí que surt a prop del tancat de bestiar ubicat en un extrem del pla, per l'esquerra del riu i en direcció nord. Es creua un rierol i es continua per un sender ben marcat que avança sempre per l'esquerra de la vall. Es troba la cabana de Parros (km 2,5) i es continua pel sender evident que ressegueix la vall, deixant a l'esquerra un camí poc clar que ascendeix per la val deth Horcalh.

S'arriba, així, a Es de Cabau (km 3,5), on cal baixar de la bicicleta per passar a peu un mur de contenció. Després es segueix pel mateix sender, que davalla suaument a mig vessant. Als 5 km es creua la Noguera Pallaresa per un pont. Davant hi ha l'església de la Mair de Diu de Montgarri. A partir d'ara es continua per una pista ampla que baixa cap a les cases del poblet deixant diversos camins a mà dreta. Una mica més enllà es passa la casa de Joan Gran (km 5,8) i, abans d'arribar a la resta d'edificis, es travessa el riu per un gual. A partir d'aquest indret l'itinerari gira i retorna al punt de sortida per l'altra banda de la vall. Tot seguit s'agafa la pista que puja des de Bonabé, al Pallars, per la dreta. Després d'una corba tancada el trajecte remunta la vall envoltat de frondosos boscos. Més endavant es deixa un camí que davalla per la dreta (km 6,6) i es continua per la pista ampla, pujant suaument. Finalment es torna a ser a l'estacionament del pla de Beret (11,5 km), punt de partida de l'excursió.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!