De Sant Joan de l'Erm al pic de la Torreta de l'Orri

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

Excursió que permet conèixer els boscos del vessant obac i llevantí del pic de la Torreta de l'Orri, coneguts des de l'època medieval. El cim, que és a 2440 m, ofereix una bona vista de gran part dels Pirineus, en especial de les muntanyes frontereres d'Andorra i de la Pica d'Estats.

La pujada al tossal és regular, però llarga. Hi pot haver neu fins ben entrada la primavera.
La ruta s'inicia al refugi de la Basseta, on s'arriba per la carretera local que puja des de la N-260 per Montferrer i Castellbò, 3 km al sud de la Seu d'Urgell en direcció a Lleida. Es comença l'itinerari anant cap al sud i se segueix la pista clara i planera de la dreta que es dirigeix cap a Sant Joan Vell. Quan s'arriba al km 4,8 es troben les restes de l'antiga ermita i hostatgeria de Sant Joan Vell. Cal continuar pel mateix camí en direcció a l'estació de Port Ainé, deixant una desviació a mà dreta, i seguir fins al refugi de la Pega. Aquest refugi es troba en força bon estat de conservació. Cal seguir per la mateixa pista. En el km 8 hi ha una desviació a mà dreta que porta a Montenartró i que no s'ha d'agafar.

A partir d'aquí comença la pujada que va a parar a l'estació de Port Ainé. Cal seguir la pista principal, tot deixant diferents trencants secundaris. S'arriba a Port Ainé, a 2035 m d'altitud, en el punt quilomètric 13,8. Un cop allà, cal girar a l'esquerra i seguir pujant fins a arribar a la cafeteria de les pistes (Km 15,3). Es continua pujant en direcció al cim fins que s'arriba al km 19,1, on es troba una bifurcació. Cal agafar la pista de mà dreta, la més planera, que porta al tossal de la Torreta de l'Orri i que està degudament indicada. Des del tossal, que es troba a 2439 m, es gaudeix d'una esplèndida vista, que va des de l'Aneto fins al Puigmal.

Es baixa fins a l'anterior bifurcació seguint la pista que abans s'havia deixat per pujar al tossal. A la bifurcació, cal anar cap a l'est, per la dreta, passant per sota el telecadira, i seguir baixant per la pista. En el km 24,6 hi ha una bifurcació, cal agafar el camí de la dreta que ressegueix tota la carena per sobre la coma de Rubió.

Pocs metres després, hi torna a haver una altra bifurcació: cal deixar dos camins a la dreta, un dels quals porta al proper i visible refugi Comes de Rubió i al poble de Rubió, i un altre que hi ha a mà esquerra. El camí que cal seguir és el que va cap al sud i que segueix la carena de la serra Seca fins al prat Montaner, visible a la falda del turó del fons, on s'arriba al km 27,7.

Aquí cal deixar aquest camí, que segueix fins al coll de sobre, i agafar el que queda a mà esquerra. Es passa per la font del Canonge. Més endavant hi ha una bifurcació; s'ha d'agafar el camí de la dreta, no gaire ben conservat. En el km 31,6 cal girar a l'esquerra, ja que, si no, es faria cap a la carretera N-260. Poc després s'enllaça amb una altra pista que també cal seguir per l'esquerra i que es troba molt més ben conservada.

Se segueix aquest camí, que passa entremig d'una bonica avetosa, fins al refugi de Pallerols tot deixant dos camins a mà esquerra. Arribats a Pallerols, cal continuar cap a l'esquerra, en direcció nord, i travessar el torrent per un pont de fusta, poc abans d'arribar a la Coma de Sant Miquel (km 39,2). En aquest punt, es gira en rodó i es continua pel camí que porta al coll de Leix (km 42,1).

Aquest punt és un nus de camins, a l'esquerra n'hi ha dos que són gairebé paral·lels, es recomana agafar el camí més ample. En el km 44,6 es passa pel costat de l'ermita de Sant Joan Nou i seguidament s'arriba a la Basseta, on es dóna per finalitzat l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!