De Belianes a Llorenç de Rocafort

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

Es recorre la vall del riu Corb descobrint importants vestigis històrics i edificis singulars dels seus pobles. Destaquen especialment els castells medievals i les ermites del terme de Maldà.

La ruta comença a Belianes (per arribar-hi des de Tàrrega cal prendre la N-II en direcció a Lleida i, a Bellpuig, agafar la carretera local LP-2015), on es conserven vint-i-una esteles discoïdals del segle XII treballades amb pedra sorrenca provinents de l'antic cementiri. Aquestes es poden veure a l'antic fossar parroquial, avui convertit en parc públic, i al mur del cementiri nou. Se surt del poble vorejant el camp de futbol per l'esquerra i, al final d'aquest carrer, se segueix per una pista de l'esquerra que davalla entre camps d'ametllers, oliveres i vinya.

Es passen unes ruïnes (km 1) i més endavant es topa amb una cruïlla (km 2,2), on es pren la carretera que duu a Maldà. Un cop al poble cal visitar el castell medieval, l'església parroquial de Santa Maria i l'església romànica de Sant Pere. Es continua el trajecte per la pista que passa pel costat d'aquesta darrera església. Més enllà s'agafa una pista de l'esquerra (km 4,9) que porta a l'ermita de Sant Joan de Maldanell, on es troben també les restes del castell i el vilatge de Maldanell. Cal tornar per la mateixa pista i, en arribar a l'encreuament, prendre la pista de l'esquerra.

Apareix una nova bifurcació (km 7,3) i es prossegueix per la pista de la dreta que fa cap a Llorenç de Rocafort (la de l'esquerra també hi arriba, però s'ha de fer un tram a peu). Fins a arribar al poble cal agafar per l'esquerra totes les pistes que es trobin. Finalment s'accedeix a Llorenç de Rocafort (km 14), on destaca l'església parroquial de Sant Abdó i Sant Senén, construïda el 1593. Es desfà el camí.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!