Coret de Prüedo

Temporada: PrimaveraEstiuTardor

Informació facilitada per:

Pirineu

Magnífica ruta en BTT que permet gaudir d'una panoràmica impressionant des del coret de Prüedo sobre bona part dels Pirineus occidentals catalans, fins al massís de la Maladeta. Es pot admirar i gaudir, a més, de la rica varietat de vegetació que hi ha pels boscos i pels prats de l'entorn, on destaca l'avetosa de pujada al pla de Loseron.

L'inici de l'itinerari és a Salardú, on s'arriba per la carretera C-28, que va de Vielha a Esterri d'Àneu, passant pel port de la Bonaigua. El primer tram s'ha de seguir per aquesta mateixa carretera fins a Arties, on es travessa el poble i, en direcció sud, s'agafa la pista que va a Valarties i que segueix la ribera del mateix nom. Es va pujant amb suavitat sota el perfil del Montardo.

En el km 7,9 hi ha una bifurcació, on s'ha de seguir pel camí de l'esquerra. Es comença una lleugera pujada, per un magnífic bosc d'avets i pins, fins a arribar al pla de Loseron. Al final del pla, comença una altra pujada, ara forta i de terreny més pedregós, i al km 12,3 hi ha un trencant a mà dreta que porta a l'estany de Montcasau. Cal pujar pel camí de l'esquerra, en direcció nord; es passa per la cabana de Prüedo i, deixant un trencant a mà esquerra, s'arriba al coll. Es passa i es troba una lleugera pujada que segueix el vessant oriental del tuc de la Salana, en el km 16,6.

S'entra a la vall d'Aiguamòg baixant per la mateixa pista, i al km 18,2 hi ha una desviació; és el camí que porta al refugi i al circ de Colomèrs. Cal seguir la pista, passar l'indret d'Aigües Tòrtes fins a divisar els banys de Tredòs, on es creua el pont que passa pel riu d'Aiguamòg i es deixa a mà dreta una pista que puja als boscos de la Montanheta. Es continua pel camí que segueix el riu d'Aiguamòg fins que s'arriba a sota Salardú, on el camí fa una ziga-zaga. Travessant el riu s'arriba al punt de sortida.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!