Camps de cereals i Castells de la Segarra

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

La Segarra ha estat batejada amb el sobrenom del graner de Catalunya gràcies als seus extensos camps de cereals, allunyats de la influència del canal d'Urgell, els majors productors de gra del país. La ruta discorre per aquestes terres de l'altiplà segarrenc entre els termes de Cervera i els Plans de Sió, on també es poden contemplar antics castells medievals.

Es parteix de Cervera per la carretera local L-303 en direcció a les Pallargues i a Agramunt. Als 800 metres es deixa l'enquitranat a l'esquerra i es continua recte per un camí que travessa els plans de Cervera entre camps de conreu de secà.
S'arriba a la Cardosa (km 4), petit nucli que compta amb una església, un bell cementiri i un antic castell dedicat avui a la masoveria. Es pren un trencall de l'esquerra cap als Plans de Sió. Apareix una bifurcació (km 5,6) i es tomba a mà esquerra per un sender en no tan bon estat com el que segueix recte.

S'accedeix a Montcortès de Segarra (km 7,8), on es pot visitar el seu esplèndid castell rectangular. Després del poble es pren un senderol a l'esquerra. Cal prosseguir per un camí que creua la carretera L-303 i de seguida arriba a l'Aranyó (km 9). En aquesta població es troba un antic castell on va néixer l'escriptor Manuel de Pedrolo. Des de l'Aranyó es poden visitar, per un camí que surt a la seva esquerra, els Pallers de Pedra, dues roques llegendàries de la contrada. Al capdavall del poble es gira a la dreta en direcció al Canós.

Després del clot de l'Aranyó (km 11,4) se surt a una pista ampla i es continua per l'esquerra. S'entra a Canós (km 12,3): cal travessar el poble i l'antic camí de Cervera per sortir obliquament a aquest a mà dreta per un camí que fa cap a Tordera. A partir d'aquesta darrera població (km 14) el trajecte és més ample i tot recte torna a Cervera (km 18,5).  Fi del recorregut.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!