Camp d?oliveres al voltant del Canal d?Urgell

Comarca: Les Garrigues
Durada: 1h. 15min.
Distancia: 17,8 Km
Dificultat: Baixa

Temàtica: Natura

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Terres de Lleida

El paisatge dels voltants de les Borges Blanques està dominat per la presència d'extensos camps d'oliveres, que mostren la quasi total dedicació de la seva gent a l'explotació de l'oli, de gran fama i altíssima qualitat. L'excursió mostra, a més, com s'han estès els cultius de regadiu.

Se surt de les Borges Blanques des de la seva església parroquial i es fa cap a la plaça de la Constitució. Després cal anar a cercar la plaça d'Anselm Clavé, el carrer del Castell i finalment el carrer de Sant Isidre, als afores del poble. Al final d'aquest carrer, es troben uns camps i cal tombar a mà dreta i tot seguit a l'esquerra. Més endavant es creua la via del tren per un pont (km 1,6) i 300 metres després del fondo de la Femosa (km 2,2) apareix una bifurcació i se segueix per la pista de la dreta. S'arriba als Nou Salts del canal auxiliar d'Urgell (km 3) i, sense creuar-lo, s'agafa una pista paral·lela que surt a mà esquerra. Es passa una granja (km 4,1) i el trajecte se separa del canal deixant dues pistes, a dreta i a esquerra.

Es torna a la vora del canal (km 5,3) i es topa amb un nou encreuament: cal prendre el camí que avança paral·lel a l'aigua. S'entra a Juneda (km 5,9) i es tomba a mà dreta pel primer carrer. Se segueix a la vora del canal. En travessar el canal (km 6,6) per un pont es continua per l'altre cantó. Es deixa més tard un pont que creua el canal (km 7,7) i es prossegueix recte. Més endavant el canal fa un revolt a la dreta (km 9) i es pren la pista que el voreja, deixant-ne una que surt recta.

Es retorna a la Caseta dels Nou Salts (km 10,4), es deixa un pont a la dreta i es continua per la pista al costat del canal fins a fer cap a la carretera C-233 (km 13), on cal girar a l'esquerra. Al cap de 200 metres, s'agafa una desviació que travessa l'asfaltat i es pren la pista de l'altra banda que ressegueix el canal. Apareix una nova cruïlla (km 15,1) i es tomba a mà esquerra. En creuar el canal per un pont s'envolta la casa de l'esquerra seguint la pista. Es passa la font Vella i es travessa de nou el canal per un altre pont (km 15,7). En passar la via del tren per un pas a nivell (km 16,4), s'arriba un altre cop a les Borges Blanques.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!