A ponent del Pont de Suert

Temporada: PrimaveraEstiuTardorHivern

Informació facilitada per:

Pirineu

Cal situar-se a l'entrada del Pont de Suert, a peu de carretera N-230, i dirigir-se per un passeig cap al carrer que passa el riu per un pont.

Un cop creuat cal tombar a la dreta per una pista paral·lela al riu. Al km 2,9 es passa una conducció d'aigua per sota. Més endavant la pista deixa d'acompanyar la Noguera Ribagorçana i s'endinsa per la vall tributària de la Castanesa.

Al km 6,1 la pista desemboca a la carretera de Bonansa, que se segueix cap a l'esquerra durant 4 quilòmetres. A l'altra banda es pot veure Casterner de Noals, en un bonic indret. S'entra a Bonansa i es continua per la carretera fins a la sortida, on al km 10,3, abans d'un revolt es trenca a mà esquerra per una pista que se'n va en direcció sud. Es deixen de banda trencants secundaris. Al km 11,9 es travessa un torrent i es deixa una font a mà dreta. Comença la pujada; es deixen dos trencants a l'esquerra i al km 15,6 es desemboca en una pista. A l'esquerra hi ha una torre d'alta tensió, a la dreta es veu un repetidor al cim de la Cucurulla. Cal adreçar-s'hi per un tram de pendent molt fort que pot obligar a baixar de la bicicleta.

S'arriba a un coll de la carena, sota el cim (km 16,5). A l'esquerra es veuen senyals clars de roderes que segueixen les ondulacions de la carena, anomenada la Clau de Buira, cap a l'est. Cal seguir-les fins a arribar a sota del tossal Gros (km 19,5) on cal desviar-se cap a l'esquerra en direcció a l'ermita de la Mare de Déu de la Mola, visible en direcció nord, sobre el Pont de Suert. S'arriba a l'ermita al km 21,4 i s'agafa una pista cap a la dreta que condueix a Buira (km 24,3). Des d'allà s'agafa la pista que, sense problemes, condueix al pont de la Noguera Ribagorçana utilitzat a l'anada, i al punt de sortida, on s'arriba al km 29,7. Fi de l'itinerari.

Afegir comentari:

CAPTCHA image
Entra el codi de validació

Notícies destacades

Temporada de Neu 14/15

El Pirineu de Lleida us ofereix un ventall d’activitats per a aquest hivern. No us les perdeu!

+ Info

Senderisme i Btt, apostes de Turisme Actiu!

Propostes estiuenques per a gaudir de la natura amb els teus tot practicant una mica d’esport!

Pobles amb encant

Primera associació d’aquestes característiques a l’Estat.

+ Info

Parc Astronòmic del Montsec

Gaudeix d'un dels equipaments astronòmics més importants de l'Estat. Vine i comprova-ho!